.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برداشت فندق در اشكورات رودسر + تصاویر

آخرین مرحله از فرآ یند تولید محصول فندق، برداشت آن است. معمولاً زمانی که رنگ پوشش فندق(گریبانه ) تغییر کرده و تقریباً قهوه ای شده باشد، می توان فندق را برداشت کرد. به عبارت دیگر، فندق را زمانی برداشت می کنند که 8 تا 10 درصد از میوه آن ریزش کرده و رنگ میوه کاملاً قهوه ای شده باشد.

فندق رسیده بر روی شاخه درخت

http://www.shomalnews.com/photo/131643266689498832.jpg


برای چیدن فندق های رسیده شاخه ها را خم میکنند و فندق ها را همراه گریبانه ها می چینند .

http://www.shomalnews.com/photo/131643266654394894.jpg

http://www.shomalnews.com/photo/131643266610241767.jpg
در برخی موارد هم شاخه ها را تکان میدهند تا میوه ها روی زمین ريخته و سپس آنها را جمع آوری می کنند. میوه های چیده شده را درون سطل یا سبد مي ريزند و بعد به گونی یا کارتن منتقل می نمايند.


برخی از باغداران فندق را با پوشینه به بازار می فرستند و برخی پوشینه ها را جدا می کنند. گروهی از باغداران فندق های جدا شده از گریبانه ها را در برابر آفتاب و جریان هوا قرار می دهند تا خشک شود، سپس به انبار می برند.آنها فندق انباری را در هر زمان که بخواهند به بازار عرضه می کنند یا برای مصرف شخصی به کار می برند.

زمان برداشت فندق برای رقم های گوناگون متفاوت است و از نیمه مرداد آغاز و تا نیمه مهرماه ادامه دارد. این زمان برای رقم های دیررس تا اوایل آبان نیز به درازا می کشد. در جاهایی که امکان خسارت گراز به باغ های فندق وجود دارد، برخی از باغداران فندق را پیش از رسیدن و به صورت تر برداشت می کنند. گروهی از باغداران هم برای تازه فروشی فندق را پیش از رسیدن می چینند.

در منطقه ي اشکوارات رودسر پیش از رسیدن فندق، علف های کف باغ را می تراشند و جمع می کنند تا فندق هایی که روی زمین می ریزند از بین نرود و بتوانند به راحتی آنها را جمع آوری کنند. در این منطقه فندق تازه برداشت شده را در انبار می ریزند که 10 تا 15 روز در پوشینه بماند تا رنگ بگیرد. پس از خشک شدن پوشینه ها و گذشت این مدت با فشار ملایم دست و یا پا فندق را از پوشینه جدا می کنند و فندق بدون پوست را در کیسه می ریزند. / دشتک


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عيسي راده 29 خرداد 1392
با سلام : دمت گرم از روستاي دتورسر نزديك شوييل هستم الان بوشهرم همينطوري داشتم توي اينترنت ميگشتم كه هواي شمال وييلاق زد به سرم فكر نمي كردم كه كسي چنين چيزهاي رو توي اينترنت گذاشته باشه خيلي خوشحال شدم زنده باشي
خوزستانی 30 مهر 1394
عالی
نادر 15 فروردين 1396
جالب و مفيد بود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.